"every pious person has a past, and every sinner has a future!"

Thursday, October 27, 2011

i miss them


 











p/s-yayayaya..ada jugak 1 gmbr ko..haha

Sunday, October 23, 2011

10 things you should know about me..shoot!

1. i hate tea..saya x minum teh..sila jgn paksa..nescafe please!:P
2. i love salty food..not sweetttty one ok
3. i love seafoods esp big crabs ( others were ignored..:P)
4. i love to talk, talk n talk..non stop!
5. i'm a football fan..nothing can change me..GGMU
6. i'm a badminton fan
7. i'm a skirt lover (lately)
8. clumsy yet i've never broken a bone or anything else..woooo..:o
9. i love shopping..yet not a shopaholic.haha
10. saya suka pakai suar tidur bunga2..comel..ahaa..:P

JUST FOR FUN!!!!hehe

Sunday, October 16, 2011

knowledge!

Azab Bagi Wanita

Saudara dan saudari kaum muslimin dan muslimat. Renungan khususnya untuk para wanita dan diriku sendiri.....

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah.Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw menangis. Beliau menjawab,

"Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.
Putri Rasulullah saw kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya.
"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.
Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.
Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.
Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta.
Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.
Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka,"kata Nabi saw.
Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

*Rasulullah menjawab,

"Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.
*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat tidurnya.
*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.
*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.
*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.
*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.
*Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis. Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan.
Salam Ukhuwah..~

p/s- saya tahu saya bukanlah baik sgt..but i'll always keep trying to be a better woman. moga Allah memudahkan segalanya untuk saya dan juga kawan2.moga kita sentiasa berada di dalam redha dan rahmatNya. dan moga Allah sentiasa memberikan petunjuk dan hidayah pada kita semua.Amin!

Wednesday, October 12, 2011

friends!!





                                                             from left:   ajib, wan, me..

hey3..ni la kawan2 masa kat KMKN dulu..sorang lg xde dlm pic ni..kunon geng study la ni..puiii..ahaha..dlu2 nak gi study si ajib ni sound je.."Ju!!cepat turun..pegi study jom"..haha..senang kan..dorang ni sume gila2..tp both laki2 ni taken already sejak zmn matriks lg..dah bape kali tukar..haha..saba je ak ngan perangai korang..x malu pn ngan dorang ni, sebb dah biasa sgt even jarang jumpa..wan malu2 sikit ala2 ustaz gitu..hihi..dayah dgn perangai sengal x habes..ak happy, sedih dulu semua dgn korang..korang la yg mengadap gila ak..korang nnt kawen ak ngan dayah nak jadi bridesmaid taw..hihi..

dialog kakak adek

K: Lily, jgn pkai heels pegi keje
A: ok..ak pkai flat shoes..

K: Lily, jgn pkai baju kurung n sewaktu dgnnya pegi keje
A: ok.tp boring pkai suar je..nak jugak pkai laen..

K: Lily, jgn pegi dekat2 dgn org yg x kenal
A: ok!

K: Lily, jgn balik lmbt
A: ok!

K: Lily, tido la esok keje
A: jap, on9 sat.

K: Lily balik before 12
A: ok. baeklah..

K: Lily, nak minum x?kl xmo, nak buat air teh..
A: nak la, nescafe plis !!

K: Lily......
A: i was like, ouh stop calling my name..haha..kiddin'..

just for fun..

Monday, October 10, 2011

kisah dongeng!


pengaruh drama tv3 la ni.dah tersuka lagu ni..hihi..

Sunday, October 9, 2011

my baybeeboo..



Hey3..this is my sweetheart. Meet my  first niece. I just love her the way she is. She grows up so fast. we are AFIQ HAKIM fans(kita share kan kakak?hehe). We love to eat seafoodss esp big crabs(kita selalu lumba2 mkn kan kak?) We love mushroomsss. We  are just same. Be a good girl ye sayang. *big hugs*

Saturday, February 26, 2011

!!!

past few days byk jejalan kt bl0g orng..
tgk c0llections d0rang..
and here d one dat i aimed for..
sebb memng dh lame tgh carik jam..
jam dah hilang..xtaw mne letak..
n i think this 1 suits me well..
ahh..sukenye kl dpt!!

Thursday, February 24, 2011

$$$$ vs PNB


duit oo duit..pnb oo pnb..cept2 la ye..lame sgt dh ni tunggu
x elok simpn duit orng lame2..:)

Friday, February 18, 2011

waaaaaaaaaa

nak balik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
arghhhhh,,,sedihnye..

Friday, January 14, 2011

its been s0 long!!



watermel0n juice!!sumpah bes..sejuk je minum air neh





 aiskrem..besnye!!tp kn lame gile x dpt mkn eskrem n minum yg sejuk2..
el0k je lepas raya batuk smpai skrng x ok lg..
kne jaga mkn..xleh minum air yg sejuk n eskrem apth lg..
memng sedih gile..kl dulu order minum je mesti yg b'ais..
skang nk 0rder mesti yg panas or suam..
wl0 haus mcm mne sekalipun..yg minum 1 hal..
kl cuaca sejuk2 sgt pn xleh..airc0nd lg lah kn..
bukn x bley lngsung tp xley duk lme2 sgt..
sebb x larat batuk n mkn ubat s0 terpaksa la jage mkn minum sume..
tp kl dh x thn sgt telan je..
gile la kn dah nk dkt 4 m0nths mcm ni..











 at last, last week pg mkn kt flaming sunway neh, telan sume..
aiskrim, c0ld drinks sume la kn..
alhamdulillah x melarat sgt..
tp ble pkr blk x el0k jugk selalu minum c0ld drinks neh..
s0 ade hikmahnye jugak..
smlm p giant pn bli aiskrim lg..
td mkn x hengat dunia n n0w start batuk lg..

xpe la sakit tu penghapus d0sa kecil kn..redha ea..
kwn2 plis ingtkn sy kl sy gatei nk minum mil0 ais k nescafe ais k ape2 je la yg sewaktu dgnnye
10 more weeks t0 go..yeay!!

Monday, January 10, 2011

ku ada kamu!!

video
ak suke gile lagu neh..
xtaw la weh..haha..
yg sbnrnye ak suke dgr budak neh nyanyi..
sng cite ak fan die gak la..
haha..malu2 kucing plak..
dr fes week pn ak f0llow die neh..
ak memng lyn af,raja lawak,amazing race,project runway,CSI neh..
gamesh0w sume suke sgt tgk.. top chef pn lyn gak..
walhal msk kueteow g0reng pn smpai sakit per0t ak mkn..
dah duk umah xtaw nk buat ape kn..
tgk la ape yg ade..tp x suke tgk cite yg merepek2..kl realiti okay la..
ak bru perasan kdng2 duk umah berminggu2 xjejak tnh kt luar pn..
pling jauh pn smpai beranda depn jew..
huhu..lyn jela lagu ni ea..
peace!!!